Curriculum

Western Association of Schools and Colleges (WASC)

WASC serves as RAS’s official accreditation body. WASC periodically evaluates the school to ensure that our programs uphold international standards of quality and demonstrate a commitment to continuous improvement. Raffles American School received full six-year accreditation from WASC in 2021. In 2024, we successfully completed our mid-cycle review visit, which takes place halfway through the accreditation term. The next full accreditation visit is scheduled for approximately 2027. WASC accreditation affirms the quality, integrity, and effectiveness of our educational programs, governance, and student outcomes.

Curriculum-2
International_Baccalaureate_Logo.svg

หลักสูตร International Baccalaureate (IB)

From Early Years through Grade 10, RAS emphasizes the General Learning Outcomes (GLOs), which guide student growth in communication, collaboration, critical thinking, and global citizenship.

In Grades 11–12, the focus transitions to the Approaches to Learning (ATLs) within the IB framework, cultivating the skills and dispositions essential for success in higher education and beyond:

  • Research skills – locating, evaluating, and synthesizing information effectively

  • Thinking skills – applying critical, creative, and reflective thinking

  • Communication skills – expressing ideas clearly and confidently across formats

  • Self-management skills – organization, goal-setting, and emotional regulation

  • Social skills – collaboration, leadership, and empathy

This progression from GLOs to ATLs ensures continuity in skill development and aligns our upper secondary program with international standards and the IB philosophy.

Measures of Academic Progress (MAP)

A standardized, adaptive assessment administered to students in Kindergarten 3 – Grade 10 to measure academic growth and provide data to inform instruction.

Preliminary SAT (PSAT)

Administered to students in Grades 9 and 10 as preparation for the SAT, supporting college readiness and scholarship opportunities.

Advanced Placement Program (AP)

RAS is authorized to offer Advanced Placement (AP) courses for Grades 10–12; however, the AP program is no longer a primary focus of the high school curriculum. We currently offer one or two AP courses based on teacher expertise and student interest. The IB Diploma Programme now serves as the main academic pathway for Grades 11–12.

3 องค์ประกอบหลักของหลักสูตร (3 Core Elements)
สอนต่อเนื่องตลอดระยะเวลา 2 ปีการศึกษา

TOK (Theory of Knowledge)

หลักสูตร 100 ชั่วโมง มุ่งให้โอกาสนักเรียนได้สะท้อนถึงธรรมชาติของความรู้ และวิธีที่เรารู้สิ่งที่เราอ้างว่ารู้ มีการประเมินผลผ่านงานนิทรรศการ TOK และเรียงความความยาว 1,600 คำ

EE (Extended Essay)

เรียงความวิจัยเชิงลึกจำนวน 4,000 คำ โดยนักเรียนทำการเขียนด้วยตนเอง ภายใต้คำแนะนำของอาจารย์ที่ปรึกษา

CAS (Creativity, Activity, Service)

โครงการ – นักเรียนต้องทำกิจกรรมรวมไม่น้อยกว่า 150 ชั่วโมงตลอดช่วงมัธยมปลาย โดยต้องมีอย่างน้อย 50 ชั่วโมงในแต่ละหมวด (C – Creativity, A – Activity, S – Service) และต้องเขียนบันทึกสะท้อนประสบการณ์หลังจบกิจกรรมแต่ละครั้ง

จองทัวร์เยี่ยมชมโรงเรียนแบบส่วนตัว

กรุณากรอกแบบฟอร์มด้านล่าง ทีมงานของเราจะติดต่อกลับไปหาท่านในเร็ว ๆ นี้
Book A Private Tour